Tvořím s hudbou

tvořivost a zručnost

Zadání

Vyzkouším si tvorbu (taneční, literární, pantomimu, výtvarno…) podle hudby.

Cíl

Vyjádřím se pomocí hudby.

Popis

Úkol je zaměřen na rozvoj tvořivého přístupu a odbourávání bariér k tvoření. K tomu slouží hudba, která pomáhá být „vodítkem“ při tvorbě, ale přitom nesvazuje.

Příležitosti

Výběr hudby by měl zohledňovat typ tvorby (literární beze slov, pantomima naopak může text zajímavě využít), ale i zájem dětí (např. na oblíbené písničky budou tvořit raději).

Bezpečnost

K plnění úkolu je potřeba vhodné a klidné prostředí podle typu tvorby (pohodlné sezení, prostor k tanci, dostatek výtvarného materiálu…).

Úprava úkolu

Hudbu můžete nahradit čtením básní, literárního textu.

Záznam plnění úkolu

Hudba, která hrála při tvorbě:

Způsob tvorby:

Při tvorbě jsem měla tyto pocity:

Rozvíjí skautskou kompetenci

Ráda se rozvíjí v tvořivosti a zručnosti. Konkrétně projev: Umí použít kreativní přístup. Ví, jaké tvoření ho/ji baví. Tvoří rád/a, odbourává případné bariéry k tvoření (psychické či materiální). Zkouší umělecky tvořit.

Náměty a tipy na plnění

Oblíbené písničky – Nechte děti, aby si přinesly oblíbené písničky a následně na ně kreslete/modelujte. Poté si díla projděte a diskutujte o nich, zkuste tipovat, která část vznikla při které písničce. Odborka Tanečník/Tanečnice – Úkol s tančením můžete využít také v odborce Tanečník/Tanečnice, hodí se také na rozcvičku na výpravě či jako závěr taneční schůzky, kde si předtím vyzkoušíte různé taneční prvky. Hudba k programu – Můžete využít písničky, které se hodí k některému z témat ve vašem programu (např. k historii, přírodě...).

Autoři

Martina Adamcová, Pavla Sýkorová (Gymi)