Tvořím s hudbou
tvořivost a zručnostZadání
Vyzkouším si tvorbu (taneční, literární, pantomimu, výtvarno…) podle hudby.
Cíl
Vyjádřím se pomocí hudby.
Popis
Úkol je zaměřen na rozvoj tvořivého přístupu a odbourávání bariér k tvoření. K tomu slouží hudba, která pomáhá být „vodítkem“ při tvorbě, ale přitom nesvazuje.
Příležitosti
Výběr hudby by měl zohledňovat typ tvorby (literární beze slov, pantomima naopak může text zajímavě využít), ale i zájem dětí (např. na oblíbené písničky budou tvořit raději).
Bezpečnost
K plnění úkolu je potřeba vhodné a klidné prostředí podle typu tvorby (pohodlné sezení, prostor k tanci, dostatek výtvarného materiálu…).
Úprava úkolu
Hudbu můžete nahradit čtením básní, literárního textu.
Záznam plnění úkolu
Hudba, která hrála při tvorbě:
Způsob tvorby:
Při tvorbě jsem měla tyto pocity:
Způsob tvorby:
Při tvorbě jsem měla tyto pocity:
Rozvíjí skautskou kompetenci
Ráda se rozvíjí v tvořivosti a zručnosti. Konkrétně projev: Umí použít kreativní přístup. Ví, jaké tvoření ho/ji baví. Tvoří rád/a, odbourává případné bariéry k tvoření (psychické či materiální). Zkouší umělecky tvořit.
Náměty a tipy na plnění
Oblíbené písničky – Nechte děti, aby si přinesly oblíbené písničky a následně na ně kreslete/modelujte. Poté si díla projděte a diskutujte o nich, zkuste tipovat, která část vznikla při které písničce.
Odborka Tanečník/Tanečnice – Úkol s tančením můžete využít také v odborce Tanečník/Tanečnice, hodí se také na rozcvičku na výpravě či jako závěr taneční schůzky, kde si předtím vyzkoušíte různé taneční prvky.
Hudba k programu – Můžete využít písničky, které se hodí k některému z témat ve vašem programu (např. k historii, přírodě...).
Autoři
Martina Adamcová, Pavla Sýkorová (Gymi)